Twee keer het Emma-trui-patroon en toch geen truien

 Onder het motto van haal zoveel mogelijk uit één patroon:
Emma-vest en Emma-t-shirt

Ik knipte het voorpand van de trui door met een schuine lijn.
Ik dubbelde het patroon door eens in lichte sweater en dunne tricot te knippen.
Onder vooraan liet ik een stukje open om er een lint door te steken.


Onder het vest draagt Mona een t-shirt dat gemaakt is van hetzelfde patroon, maar dan zonder de lange mouwen. Onderaan verlengde ik het patroon om te kunnen omzomen.
Ik zoomde de hals gewoon om met een siersteek.


De effen stof is er eentje van Nosh Organics.
De vogels zijn de bovenkant van het paneel dat ik gebruikte.
Dat kocht ik bij Stoffen van Leuven en daar staan meisjes op aan de Eiffeltoren.
Ik liet het te lang liggen en ze groeiden er wat uit.
De meisjes staan nu aan de binnenkant van het vest. 



 Patroon Emma trui 

Reacties

  1. Heel erg tof gedaan! Iets om in mijn achterhoofd te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Leuk om zo met een patroon te spelen.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt echt megaveel talent, Griet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk gedaan! Zou dat ook wel nog eens willen doen.
    De twee stoffen die je gebruikt hebt, zijn een mooie combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!