verliefd op een rokje

Soms heb je dat,
dat je echt verliefd bent op een kledingstuk.
Ik heb dat met dit rokje.

Ik zag in heel wat wintercollecties fluweel opduiken, van interieurs tot schoenen.
Alles komt terug, al proberen we er een nieuwe twist aan te geven.


Toen Helena van De Stoffenkamer vorige week haar nieuwe pand vierde, 
viel mijn oog op de rol fluweel en ik kon het niet laten om diezelfde avond al wat te shoppen.
Ik kocht meteen ook elastiek want ik had een plan.


 Een cirkelrok werd het. 
Om de speling in de stof te benadrukken.
Bij elke stap of danspas in Mona's geval, krijgt de rok een andere kleur.




 Het naaien was niets, ik stak meer tijd in de styling.
Deze tint roze past voor de hand liggend mooi met diep groen en met pasteltinten.
Maar hoewel het niet slecht was, vond ik het te braaf.
We gingen voor electric blue.


Zie hoe blij ze is met deze outfit.



Patroon Cirkelrok
Trui Bellerose bij Kidsonline


Reacties

  1. Het staat haar allesinds prachtig! En wat een fotogenieke tiener is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je had een geweldig plan. Mona staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, super, Griet! 't Lijkt wel een cheerleader, jouw knappe Mona! Ik ben nog niet verkocht aan die fluweelrevival, maar dit rokje kan me absoluut bekoren. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een hip en trendy rokje ! En wat een enige tint !
    Inderdaad ; het ouderwetse fluweel ( velvet) is terug hip ! Dit lijkt een crash uitvoering. Is dit zo ? Is dit 'geweven' velvet of 'elastisch' velvet ?
    Ik herinner mij de schitterende 'velours miracle' uit mijn jeugd....de glans die in de stof zat....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu stel je me moeilijke vragen, over de uitvoering. Ik kan zeggen dat deze niet helemaal glad is en net kreukels heeft. Elastisch is die wel.

      Verwijderen
  5. Geweldig schoon. Ik ben ook helemaal fan van dat velvet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi rokje! Maar toch blijft mijn fluweeltrauma me parten spelen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Velvet ik ben nog niet mee, maar jouw rokje staat Mona geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nicky @ mixitmakeit11 september, 2017

    Wat een grote coole meid, ze straalt helemaal :)! Zo'n fluwelen rok ziet er ook zalig uit om te dragen x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een origineel idee seg, om daar een rok van te maken! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi stofje, net babybroekjes gezien in zo'n stof, ook heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb dinsdag ook fluweel in zo'n kleur gekocht, geïnspireerd door het rokje van Mona!

    Mag ik vragen hoe jij de onderkant afgewerkt hebt? Gewoon een zoom?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmmm, ik zou toch voor diepgroen gaan.
    Maar het blauw staat prachtig bij haar ogen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!