test 123, rood boeket Sienna


De laatste La maison Victor lag hier nog in het zicht en mijn oog viel op de jurk Sienna.
Ik weet dat zulke modellen staan of vallen met de stofkeuze.
Mijn voorraad tricot is na de vijfling nog niet op.
In tegendeel.
Ik wou de Sienna dus eens testen in een lap tricot die ik al te lang bewaarde.
Ik kocht ze ooit op een verkoop van Fragile.


Rood, dat is dus een miserie om deftig te kunnen fotograferen.
Ik had veel zin om de camera op stand automatisch te zetten.




Mijn conclusie: ik maakte maat 134-140 en die zit nog lekker ruim.
Het is niet onze favoriete jurk omdat het model mooier is bij kleine meisjes.
Ik had ook beter een ander soort tricot gekozen.
Minder soepel en zwaar.
Een testversie is er om te kunnen corrigeren waar nodig, hé.





Ik heb het lint op de rug niet gemaakt bij deze jurk, door de zwaarte van de rok zou dat openhangen.
Ik heb het rugpand in één stuk geknipt en de rand afgewerkt met een biais in dezelfde stof.





Reacties

  1. Ik vind de foto's toch mooi gelukt hoor! Bij mij staat de camera altijd op automatisch ;-). Sienna in real life bezocht deze zomer maar nu ook op mijn to sew-lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de tricot zou ik niet meteen zelf kiezen, maar het patroon vind ik goed meevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een heel tof kleedje! De stof doet mij wat aan Pip studio denken. Is dat niet heel hip bij jonge tienermeisjes? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan! En ohja, megagruwel voor rood fotograferen! Job well done, I must say :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, mooi... jij kent er álles van. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeeeeeeel mooi!! Ik ben dan ook wel compleet zot van dat stofje, ik heb er een zwangerschapskleedje in, en dat had een beetje een verhaal. Het had lang geduurd eer ik zwanger werd/bleef, en voor m'n werk reed ik elke dag voorbij Fragile in Antwerpen. Ik heb in die periode, die erg moeilijk was, zo vaak zitten kijken naar die kleedjes, en dat in dit stofje was echt m'n favoriet. Toen ik dus uiteindelijk toch zwanger was en bleef, was die jurk precies degene die ik moest hebben. Blijft een beetje speciaal... Dus als ik dat stofje ergens zie passeren, word ik altijd zo een heel klein beetje week vanbinnen... En als het dan nog eens zo mooi verwerkt is, en bij zo'n schoon kind, dan is het helemaal leuk! Ik vind je foto's heel mooi geworden toch, maar geef je gelijk wel. Rood is, zeker binnen, een heel harde/felle kleur die heel bepalend is in een foto, en dit stofje is dat zeker. Misschien niet elk rood, zou wel kunnen... Maar toch vind ik echt dat het heeeeeeeeel erg geslaagde foto's zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik krijg kippenvel van jouw verhaal. Het werd gelukkig een mooi plot!

      Verwijderen
  7. Oh, zo'n mooi stofje! Ik vind het toch heel mooi, hoor!
    Ik heb 2 jaar geleden eens een gelijkaardig modelletje genaaid voor mijn dochter, ook in tricot, en het leek me toen net een pyjama. Daarom droeg ze er een riempje op. Vorig jaar naaide ik er dan eentje zonder mouwen, om er een souspulletje onder te dragen. Dat viel beter mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had er dus nog nooit bij stilgestaan dat rood wel eens moeilijk te fotograferen zou zijn. Ik leer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik maakte die jurk ook, in een tricotje van Andrea Lauren en Eloise zei: oh mama, mijn nieuwe pyjama :-) :-) Ik ben nochtans echt fan van het modelletje... en Emma staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het heel mooi, past perfect bij Emma! Blijft een prachtig stofje. En wat een mooie bloemen heb je daar zeg..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier ook moeten ondervinden dat rood moeilijk te fotograferen valt!
    Toch supermooi gelukt bij jou, en prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh, je wil het misschien niet horen... maar wat wordt jouw kleine dame plots groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi kleedje proficiat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eens iets anders ... en zeker minstens even mooi !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!